Microsoft advertising
Microsoft Advertising (tidligere Bing Ads) er først og fremst et verktøy for å nå personer som aktivt søker etter ditt produkt eller tjenester for så å trekke de inn på nettsiden din. Annonseverktøyet til Microsoft Advertising ligner mye på Google Ads, forskjellen er at her får du tilgang til å annonsere i Bing og Yahoo.
Fordeler med betalt søk i Bing:
- Lavere konkurranse
- Mindre støy
- Betaler kun for klikk
- Kostnadseffektivt
Google er den søkemotoren med flest brukere i Norge, dette gjør Bing til en kanal med lavere konkurranse. Dette gjør at man ved å benytte seg av Microsoft Advertising ikke bare kan få billigere klikk og bedre lønnsomhet, men at man også når ut til folk som man ikke når ved kun å benytte seg av Google Ads. Det er også verdt å merke seg at Bing er Microsofts sin søketjeneste og dermed lagt inn som standard søkemotor i alle enheter med Microsoft-software.
Vi i Octi har lang erfaring med annonsering via Microsoft Advertising og har dedikerte ansatte som til stadig holder seg oppdatert på de nyeste mulighetene og funksjonene.