Tradisjonelle medier

Tradisjonelle kanaler er kanaler som ikke er digitale, som for eksempel plakater, kataloger, aviser, magasiner i tillegg til TV- og radioreklamer. Disse benyttes av mange som en naturlig del av mediemiksen, enten det støtter opp den digitale strategien eller at man er avhengig av å være lokalt tilstede.

Å bygge kjennskap om en merkevare som mange husker krever ofte synlighet på tvers av kanaler. Dette øker sannsynligheten for at mulige kunder kjøper av akkurat deg. 

Vi har rådgivere med lang erfaring og kunnskap i blant annet disse kanalene: 

TV-reklame

Foreløpig finnes det få plattformer som samler så store folkemengder som tradisjonell tv, spesielt ved store anledninger - derfor velger fortsatt mange annonsører å bruke deler av sitt markedsbudsjett i denne kanalen.

Radioreklame

Reklame på radio brukes til å bygge merkevarekjennskap og til å utløse salg mens forbrukeren er på farten. Radioreklame er en markedsføringskanal for deg og din bedrift som ønsker å få spredt budskapet ditt til potensielle kunder og skape bevissthet.

Kinoreklame 

Kinoreklame er en god plattform å treffe publikummet i kinoens nærområde. Reklame på kino er forventet, samtidig som at det er mindre forstyrrelser rundt brukeren i visningsøyeblikket gjør kinoreklame til en relevant kanal for mange.

Digitale Boards

Digitale Boards har stor rekkevidde, og kan nå ut til mottakeren når vedkommende er i riktig modus for å ta innover seg et budskap. Det avhenger av at annonsen er synlig på riktig sted til riktig tid. 

Utendørsreklame

Utendørsreklame velges på bakgrunn av kanalens fysiske tilstedeværelse og den naturlige delen den har i hverdagen for mennesker i befolkningstette områder rundt om i landet. Kanalen har også blitt mer fleksibel på bakgrunn av den omfattende digitaliseringen de siste årene.

Tradisjonelle kanaler er som digitale kanaler: vi skal treffe målgruppen med et relevant budskap og ha klare mål å jobbe etter. Med tradisjonelle kanaler er det også viktig å ha fokus på kontekst, situasjon og målbarhet. 

Vi kan hjelpe deg med strategi, kampanjeplanlegging og valg. Vi bistår selvsagt med å forhandle frem de beste avtalene, slik at vi sikrer deg relevante plasseringer og kostnadseffektive kampanjer. 

Ta kontakt